Зголемен јавниот долг на еврозоната, Грција е најзадолжена
Вечер - пред 9 часа
Во Европската унија, јавниот долг на крајот на вториот квартал од 2024 година изнесува 81,5 отсто од БДП, што претставува зголемување од 0,2 процентни поени во однос на претходниот квартал. Најзадолжена земја на Европската унија во наведениот период е Грција со долг од 163,6 отсто од БДП, потоа Италија со долг од 137 отсто од БДП, како и Франција со долг од 112,1 отсто од БДП. За разлика од нив, најмалку задолжена земја во еврозоната е Бугарија со долг од 22,1 отсто од БДП, потоа Естонија со 23,8 отсто од БДП и Луксембург со 25,7 отсто од БДП. Податоците за задолженоста на еврозоната и Европската унија на крајот на третиот квартал од 2024 година ќе бидат објавени на 22 јануари 2025 година, се додава во соопштението.© Vecer.mk, правата за текстот се на редакцијатаАвстрија: Мандат за формирање нова влада доби второпласираната Народна партијаИндија е подготвена за помош за мирно решавање на конфликтот Русија-Украина...
Зголемен јавниот долг на еврозоната, Грција е најзадолжена
Весник - пред 9 часа
Во Европската унија, јавниот долг на крајот на вториот квартал од 2024 година изнесува 81,5 отсто од БДП, што претставува зголемување од 0,2 процентни поени во однос на претходниот квартал. Најзадолжена земја на Европската унија во наведениот период е Грција со долг од 163,6 отсто од БДП, потоа Италија со долг од 137 отсто од БДП, како и Франција со долг од 112,1 отсто од БДП. За разлика од нив, најмалку задолжена земја во еврозоната е Бугарија со долг од 22,1 отсто од БДП, потоа Естонија со 23,8 отсто од БДП и Луксембург со 25,7 отсто од БДП. Податоците за задолженоста на еврозоната и Европската унија на крајот на третиот квартал од 2024 година ќе бидат објавени на 22 јануари 2025 година, се додава во соопштението.Австрија: Мандат за формирање нова влада доби второпласираната Народна партијаИндија е подготвена за помош за мирно решавање на конфликтот Русија-Украина...
Зголемен јавниот долг на еврозоната, Грција е најзадолжена
Време - пред 9 часа
Во Европската унија, јавниот долг на крајот на вториот квартал од 2024 година изнесува 81,5 отсто од БДП, што претставува зголемување од 0,2 процентни поени во однос на претходниот квартал. Најзадолжена земја на Европската унија во наведениот период е Грција со долг од 163,6 отсто од БДП, потоа Италија со долг од 137 отсто од БДП, како и Франција со долг од 112,1 отсто од БДП. За разлика од нив, најмалку задолжена земја во еврозоната е Бугарија со долг од 22,1 отсто од БДП, потоа Естонија со 23,8 отсто од БДП и Луксембург со 25,7 отсто од БДП. Податоците за задолженоста на еврозоната и Европската унија на крајот на третиот квартал од 2024 година ќе бидат објавени на 22 јануари 2025 година, се додава во соопштението.Австрија: Мандат за формирање нова влада доби второпласираната Народна партијаИндија е подготвена за помош за мирно решавање на конфликтот Русија-Украина...
Зголемен јавниот долг на еврозоната, Грција е најзадолжена
Република - пред 10 часа
На крајот на вториот квартал од 2024 година, јавниот долг на земјите од еврозоната се зголеми од 87,8 отсто во првиот квартал на 88,1 отсто од БДП, објави Евростат. Во Европската унија, јавниот долг на крајот на вториот квартал од 2024 година изнесува 81,5 отсто од БДП, што претставува зголемување од 0,2 процентни поени во однос на претходниот квартал. Најзадолжена земја на Европската унија во наведениот период е Грција со долг од 163,6 отсто од БДП, потоа Италија со долг од 137 отсто од БДП, како и Франција со долг од 112,1 отсто од БДП. За разлика од нив, најмалку задолжена земја во еврозоната е Бугарија со долг од 22,1 отсто од БДП, потоа Естонија со 23,8 отсто од БДП и Луксембург со 25,7 отсто од БДП. Податоците за задолженоста на еврозоната и Европската унија на крајот на третиот квартал од 2024 година ќе бидат објавени на 22 јануари 2025 година, се додава во соопштението. Republika.mk - содржините, графичките и техничките решенија се заштитени со издавачки и авторски права (copyright). Крадењето на авторски текстови е казниво со закон. Дозволено е делумно превземање на авторски содржини (текст и фотографии) со ставање хиперлинк до содржината што се цитира....
Зголемен јавниот долг на еврозоната, Грција е најзадолжена
Курир - пред 10 часа
Евростат Стапката на вработеност во ЕУ е 75,7 отсто во првиот квартал со незначителен пораст...
СЕРИОЗНО ПРЕДУПРЕДУВАЊЕ ОД ММФ: Светот седи на економска темпирана бомба
Фактор - пред 17 часа
Добивај вести на Viber Се очекува до крајот на оваа година да надмине 100 трилиони долари или околу 93 отсто од светскиот бруто домашен производ и да се приближи до 100 отсто од БДП до 2030 година. Тоа е 10 процентни поени од БДП во споредба со 2019 година, односно пред пандемијата објави Меѓународниот монетарен фонд (ММФ).Иако сликата не е хомогена - јавниот долг се очекува да се стабилизира или да се намали во две третини од земјите - Фискалниот монитор од октомври 2024 година покажува дека идните нивоа на долг би можеле да бидат дури и повисоки од прогнозираните, а стабилизацијата бара многу поголеми фискални корекции од моментално предвидените. оценува ММФ во своето официјално соопштение.Извештајот тврди дека земјите сега треба да се справат со должничките ризици со внимателно дизајнирани фискални политики кои го штитат растот и ранливите домаќинства, истовремено искористувајќи ги придобивките од циклусот на олабавување на монетарната политика.Полошо од очекуванотоФискалните изгледи за многу земји би можеле да бидат полоши од очекуваните поради три причини: силни притисоци за трошење, неоснован оптимизам во проекциите за долгот и голем неидентификуван долг.Претходните истражувања на ММФ покажаа дека фискалниот дискурс во политичкиот спектар се повеќе се приклонува кон повисоки трошоци. И земјите ќе мора да трошат се повеќе и повеќе за да се справат со стареењето и здравствената заштита; со зелена транзиција и климатска адаптација; и со одбраната и енергетската безбедност, поради растечките геополитички тензии, констатира ММФ.Од друга страна, досегашното искуство сугерира дека проекциите за долгот имаат тенденција да ги потценуваат реалните резултати со значителна маргина. Остварениот сооднос долг/БДП за пет години однапред може да биде за 10 процентни поени од БДП повисок од просечно проектираниот.Фискалниот монитор претставува нова рамка за „ризичен долг“ која ги поврзува тековните макро-финансиски и политички услови со целиот спектар на можни идни исходи на долгот. Овој пристап го надминува типичниот фокус на точката за проценка на долгот и им помага на креаторите на политиките да ги квантифицираат ризиците за изгледите за долгот и да ги идентификуваат нивните извори, се вели во соопштението.Предупредува дека оваа рамка покажува дека во многу неповолно сценарио, глобалниот јавен долг би можел да достигне 115 отсто од БДП за три години - речиси 20 процентни поени повеќе од моментално прогнозираното.- Ова може да се должи на неколку причини: послаб раст, построги услови за финансирање, фискални отстапувања и поголема економска и политичка неизвесност. Важно е да се истакне дека земјите се сè поранливи на глобалните фактори кои влијаат на нивните трошоци за задолжување, вклучително и прелевањата од поголемата политичка несигурност во системски важните земји, како што се Соединетите Американски Држави - се истакнува во соопштението на ММФ.Големиот неидентификуван долг е уште една причина јавниот долг да биде значително поголем од проектираниот. Анализата на повеќе од 30 земји покажува дека 40 отсто од неидентификуваните долгови произлегуваат од непредвидени обврски и фискални ризици со кои се соочуваат владите, од кои повеќето се однесуваат на загуби во државните претпријатија. Историски гледано, неидентификуваниот долг е голем, во просек од 1 до 1,5 отсто од БДП и нагло расте во периоди на финансиски стрес.Поголема фискална консолидацијаДоколку јавниот долг е поголем отколку што изгледа, сегашните фискални напори се веројатно помалку од потребните, оценува ММФ.„Фискалното прилагодување игра клучна улога во ограничувањето на должничките ризици. Со падот на инфлацијата и падот на стапките на политиката на централната банка, економиите сега се во подобра позиција да ги апсорбираат економските ефекти од фискалното затегнување. Одложувањето би било скапо и ризично, бидејќи потребната корекција расте како што поминува времето; и искуството покажува дека високиот долг и недостатокот на веродостојни фискални планови може да предизвикаат негативна реакција на пазарот, ограничувајќи го просторот за маневрирање во услови на турбуленции“, се додава.Анализата на ММФ, која ги зема предвид ризиците специфични за земјата за изгледите за долгот, сугерира дека тековните фискални корекции - во просек од 1 процент од БДП во текот на шест години до 2029 година - дури и ако целосно се имплементираат, не се доволни за значително намалување или стабилизирање на долгот со голема веројатност.- Кумулативно заострување од околу 3,8 отсто од БДП во истиот период би било неопходно за просечната економија да обезбеди голема веројатност за стабилизација на долгот. Во земјите каде што не е предвидена стабилизација на долгот, како што се Кина и САД, потребните напори се значително поголеми. Но, овие две најголеми економии имаат многу побогат сет на политички избори од другите земји - оценува ММФ.„Фокус на луѓето“Ваквите големи фискални приспособувања, доколку не се добро калибрирани, ќе доведат до големи загуби на производството, бидејќи агрегатната побарувачка паѓа и може да им наштети на ранливите групи и да доведе до поголема нееднаквост, предупреди ММФ. Затоа, додаваат тие, потребен е внимателен дизајн за да се ублажат трошоците за прилагодување и да се добие јавна поддршка за неопходното фискално прилагодување.- Изборот на фискални мерки е важен бидејќи влијанијата не се исти и вклучуваат компромиси. На пример, намалувањето на јавните инвестиции има најголеми загуби во производството и штети на долгорочните изгледи за раст, додека намалувањето на социјалните трансфери им штети на ранливите домаќинства и ја зголемува нееднаквоста - се нагласува во соопштението.- Потребна е разумна мешавина на фискални мерки фокусирани на луѓето и растот и ќе се разликуваат од земја до земја. Напредните економии треба да ги унапредат законските реформи, да ги прегледаат приоритетите за трошење и да ги зголемат приходите каде оданочувањето е ниско. Пазарите во развој и економиите во развој имаат поголем потенцијал за мобилизација на даночните приходи - преку проширување на даночната основа и зајакнување на капацитетот на администрацијата на приходите - истовремено зајакнување на мрежите за социјална заштита и зачувување на јавните инвестиции за поддршка на долгорочниот раст - се насоките на ММФ.Брзината, како што велат, е исто така важна.- Нашата анализа сугерира дека измереното и одржливо темпо на приспособување би ги ублажило фискалните ризици, а истовремено ќе го ограничи негативното влијание врз производството и нееднаквоста за околу 40 отсто помалку од ненадејното заострување. Дополнително, на некои земји со висок должнички ризик ќе им требаат однапред корекции - посочуваат тие.Прилагодувањата, според нив, треба да бидат придружени со посилно фискално управување, вклучувајќи веродостојни среднорочни рамки, независни фискални тела и добро управување со ризиците. Подобрувањето на проценката на фискалниот ризик, внимателното следење на потенцијалните обврски во државните претпријатија и објавувањето детални и навремени статистички податоци за долгот може да го намали неидентификуваниот долг, велат од ММФ.- Високиот јавен долг предизвикува загриженост. Дури и за некои земји каде што нивото на јавниот долг се чини дека може да се управува, Фискалниот монитор тврди дека ризиците се зголемени, а реалните резултати на долгот во наредните години може да бидат полоши од проектираните. Тековните планови за прилагодување не се доволни за стабилизирање или сигурно намалување на долгот. Извештајот, исто така, покажува дека добро дизајнираните фискални прилагодувања можат да помогнат во намалувањето на должничкиот ризик, да се подобрат изгледите за јавниот долг и да се ублажи негативното влијание врз општеството - велат од ММФ.Бизпортал.рс...
ДОЛГОВИ ИМААТ ИТАЛИЈА И ФРАНЦИЈА: Која земја е најзадолжена во еврозоната?
Фактор - пред 7 часа
Добивај вести на Viber Зголемен e јавниот долг на еврозоната, a Грција е најзадолжена. Потоа следи Италија, а трета е Франција. Грција е со долг од 163,6 отсто од БДП, потоа е Италија со долг од 137 отсто од БДП, како и Франција со долг од 112,1 отсто од БДП.На крајот на вториот квартал од годинава, јавниот долг на државите од еврозоната се зголеми од 87,8 отсто во првиот квартал на 88,1 отсто од БДП, објави Евростат.За разлика од нив, најмалку задолжена земја во еврозоната е Бугарија со долг од 22,1 отсто од БДП, потоа Естонија со 23,8 отсто од БДП и Луксембург со 25,7 отсто од БДП.Податоците за задолженоста на еврозоната и Европската унија на крајот на третиот квартал од 2024 година ќе бидат објавени на 22 јануари 2025 година. И претходно, состојбата беше слична, односно Грција имаше најголема задолженост. foto freepik.com...
Грција е најзадолжена држава во еврозоната
Банкометар - пред 3 часа
На крајот на вториот квартал од 2024 година, јавниот долг на земјите од еврозоната се зголеми од 87,8 отсто во првиот квартал на 88,1 отсто од БДП, објави Евростат. Во Европската унија, јавниот долг на крајот на вториот квартал од 2024 година изнесува 81,5 отсто од БДП, што претставува зголемување од 0,2 процентни поени во однос на претходниот квартал. Најзадолжена земја на Европската унија во наведениот период е Грција со долг од 163,6 отсто од БДП, потоа Италија со долг од 137 отсто од БДП, како и Франција со долг од 112,1 отсто од БДП. За разлика од нив, најмалку задолжена земја во еврозоната е Бугарија со долг од 22,1 отсто од БДП, потоа Естонија со 23,8 отсто од БДП и Луксембург со 25,7 отсто од БДП. Податоците за задолженоста на еврозоната и Европската унија на крајот на третиот квартал од 2024 година ќе бидат објавени на 22 јануари 2025 година, се додава во соопштението....
Долгот на Бугарија само 22,1 отсто од БДП, на Грција дури 163,6 отсто
Независен - пред 10 часа
Долгот на Бугарија само 22,1 отсто од БДП, на Грција дури 163,6 отсто 22/10/2024 13:44 На крајот на вториот квартал од 2024 година, јавниот долг на земјите од еврозоната се зголеми од 87,8 отсто во првиот квартал на 88,1 отсто од БДП, објави Евростат. Во Европската унија, јавниот долг на крајот на вториот квартал од 2024 година изнесува 81,5 отсто од БДП, што претставува зголемување од 0,2 процентни поени во однос на претходниот квартал. Најзадолжена земја на Европската унија во наведениот период е Грција со долг од 163,6 отсто од БДП, потоа Италија со долг од 137 отсто од БДП, како и Франција со долг од 112,1 отсто од БДП. За разлика од нив, најмалку задолжена земја во еврозоната е Бугарија со долг од 22,1 отсто од БДП, потоа Естонија со 23,8 отсто од БДП и Луксембург со 25,7 отсто од БДП. Податоците за задолженоста на еврозоната и Европската унија на крајот на третиот квартал од 2024 година ќе бидат објавени на 22 јануари 2025 година, се додава во соопштението. Поврзани содржини Николоски во Солун ја опиша брзата пруга на Коридорот 10 како „најамбициозен проект“ 22/10/2024 15:10 По Нова година строги казни за оние што не го почитуваат Законот за нефер трговски практики 22/10/2024 15:10 УБС го продаде својот 50% удел во Свискард на Американ експрес 22/10/2024 14:10 Димитриеска-Кочоска на годишните состаноци на ММФ и СБ 22/10/2024 14:10 И во август просечната плата е помала од таа во јуни 22/10/2024 12:10 Од домашно производство лани задоволени 34,7 отсто од вкупно потребната енергија 22/10/2024 12:10 IQOS караванот на нова локација, во Куманово 22/10/2024 12:10 Ограничените маржи ја стабилизираа минималната синдикална кошница – за октомври изнесува 61.249 денари 22/10/2024 11:10 Најчитани „Вкусовите на Северна Македонија“ за прв пат во „Лидл“ во Хрватска. Еве што се нуди 19/10/2024 09:53 Со додавање на еден зачин, вашата кајгана ќе биде превкусна 18/10/2024 14:21 Каков впечаток оставате? Овен бесчувствителен, Водолиите премногу паметни 17/10/2024 08:47 Сос на италијанската готвачка е најдобар сос на светот! Покрај доматите, содржи 2 состојки кои му даваат врвен вкус 18/10/2024 10:04 Зошто Македонците се во право за Бугарија? 21/10/2024 13:34 Најсочните кременадли досега 16/10/2024 09:07...
Зголемен јавниот долг на еврозоната, најзадолжена е Грција
365.mk - пред 10 часа
На крајот на вториот квартал од 2024 година, јавниот долг на земјите од еврозоната се зголеми од 87,8 отсто во првиот квартал на 88,1 отсто од БДП, објави Евростат. Во Европската унија, јавниот долг на крајот на вториот квартал од 2024 година изнесува 81,5 отсто од БДП, што претставува зголемување од 0,2 процентни поени во однос на претходниот квартал. Најзадолжена земја на Европската унија во наведениот период е Грција со долг од 163,6 отсто од БДП, потоа Италија со долг од 137 отсто од БДП, како и Франција со долг од 112,1 отсто од БДП. За разлика од нив, најмалку задолжена земја во еврозоната е Бугарија со долг од 22,1 отсто од БДП, потоа Естонија со 23,8 отсто од БДП и Луксембург со 25,7 отсто од БДП. Податоците за задолженоста на еврозоната и Европската унија на крајот на третиот квартал од 2024 година ќе бидат објавени на 22 јануари 2025 година, се додава во соопштението. - Реклама -...
ММФ: Глобалниот јавен долг е како темпирана бомба
Банкометар - пред 1 ден
Глобалниот јавен долг е многу висок, предупредува ММФ. Се очекува тој да надмине 100 трилиони долари или околу 93 отсто од светскиот бруто домашен производ до крајот на оваа година и да се приближи до 100 отсто од БДП до 2030 година. Тоа е 10 процентни поени од БДП во споредба со 2019 година, односно пред пандемијата објави Меѓународниот монетарен фонд (ММФ). Иако сликата не е хомогена – јавниот долг се очекува да се стабилизира или да се намали во две третини од земјите – Фискалниот монитор од октомври 2024 година покажува дека идните нивоа на долг би можеле да бидат дури и повисоки од прогнозираните, а стабилизацијата бара многу поголеми фискални корекции од моментално предвидените, оценува ММФ во своето официјално соопштение. Извештајот тврди дека земјите сега треба да се справат со должничките ризици со внимателно дизајнирани фискални политики кои го штитат растот и ранливите домаќинства, истовремено искористувајќи ги придобивките од циклусот на олабавување на монетарната политика. Фискалните изгледи за многу земји би можеле да бидат полоши од очекуваните поради три причини: силни притисоци за трошење, неоснован оптимизам во проекциите за долгот и голем неидентификуван долг. Претходните истражувања на ММФ покажаа дека фискалниот дискурс во политичкиот спектар се повеќе се приклонува кон повисоки трошоци. И земјите ќе мора да трошат се повеќе и повеќе за да се справат со стареењето и здравствената заштита; со зелена транзиција и климатска адаптација; и со одбраната и енергетската безбедност, поради растечките геополитички тензии, констатира ММФ. Од друга страна, досегашното искуство сугерира дека проекциите за долгот имаат тенденција да ги потценуваат реалните резултати со значителна маргина. Остварениот сооднос долг/БДП за пет години однапред може да биде за 10 процентни поени од БДП повисок од просечно проектираниот. Фискалниот монитор претставува нова рамка за „ризичен долг“ која ги поврзува тековните макро-финансиски и политички услови со целиот опсег на можни идни исходи на долгот. Овој пристап оди подалеку од типичниот фокус на точката за вреднување на долгот и им помага на креаторите на политиките да ги квантифицираат ризиците за изгледите за долгот и да ги идентификуваат нивните извори, се вели во соопштението. Предупредува дека оваа рамка покажува дека во многу неповолно сценарио, глобалниот јавен долг би можел да достигне 115 отсто од БДП за три години – речиси 20 процентни поени повеќе од моментално прогнозираното. „Ова може да се должи на неколку причини: послаб раст, построги услови за финансирање, фискални отстапувања и поголема економска и политичка несигурност. Важно е да се истакне дека земјите се сè поранливи на глобалните фактори кои влијаат на нивните трошоци за задолжување, вклучително и прелевање од поголема несигурност во политиката во системски важни земји, како што се САД“, се вели во соопштението на ММФ. Големиот неидентификуван долг е уште една причина јавниот долг да заврши значително поголем од проектираниот. Анализата на повеќе од 30 земји покажува дека 40 отсто од неидентификуваниот долг доаѓа од непредвидени обврски и фискални ризици со кои се соочуваат владите, од кои повеќето се однесуваат на загуби во државните претпријатија. Историски гледано, неидентификуваниот долг е голем, во просек од 1 до 1,5 отсто од БДП и нагло расте во периоди на финансиски стрес. Поголема фискална консолидација Доколку јавниот долг е поголем отколку што изгледа, сегашните фискални напори се веројатно помалку од потребните, оценува ММФ. „Фискалното прилагодување игра клучна улога во намалувањето на ризиците од долгот. Со олеснување на инфлацијата и пад на стапките на политиката на централната банка, економиите сега се во подобра позиција да ги апсорбираат економските ефекти од фискалното затегнување. Одложувањето би било скапо и ризично, бидејќи потребната корекција расте како што поминува времето, а искуството покажува дека високиот долг и недостатокот на веродостојни фискални планови може да предизвикаат негативна реакција на пазарот, ограничувајќи го просторот за маневрирање во услови на турбуленции“, се додава. Анализата на ММФ, која ги зема предвид ризиците специфични за земјата за изгледите за долгот, сугерира дека тековните фискални корекции – во просек од 1 процент од БДП во текот на шест години до 2029 година – дури и ако целосно се имплементираат, не се доволни за значително намалување или стабилизирање на долгот со голема веројатност. „Кумулативно заострување од околу 3,8 отсто од БДП во истиот период би било неопходно за просечната економија да обезбеди голема веројатност за стабилизација на долгот. Во земјите каде што не е предвидена стабилизација на долгот, како што се Кина и САД, потребните напори се значително поголеми. Но, овие две најголеми економии имаат многу побогат сет на политички избори од другите земји“, оценува ММФ. „Фокус на луѓето“ Ваквите големи фискални приспособувања, доколку не се добро калибрирани, ќе доведат до големи загуби на производството, бидејќи агрегатната побарувачка паѓа и може да им наштети на ранливите групи и да доведе до поголема нееднаквост, предупреди ММФ. Затоа, додаваат тие, потребен е внимателен дизајн за да се ублажат трошоците за прилагодување и да се добие јавна поддршка за неопходното фискално прилагодување. „Изборот на фискални мерки е важен бидејќи влијанијата не се исти и вклучуваат компромиси. На пример, намалувањето на јавните инвестиции има најголеми загуби во производството и штети на долгорочните изгледи за раст, додека намалувањето на социјалните трансфери им штети на ранливите домаќинства и ја зголемува нееднаквоста“, се наведува во соопштението. „Потребна е разумна мешавина на фискални мерки фокусирани на луѓето и растот и таа ќе се разликува од земја до земја. Напредните економии треба да ги унапредат законските реформи, да ги прегледаат приоритетите за трошење и да ги зголемат приходите каде оданочувањето е ниско. „Пазарите во развој и економиите во развој имаат поголем потенцијал за мобилизација на даночните приходи – преку проширување на даночната основа и зајакнување на капацитетот за администрирање на приходите – истовремено зајакнување на мрежите за социјална заштита и зачувување на јавните инвестиции за поддршка на долгорочниот раст“, се вели во упатствата на ММФ. Брзината, како што велат, е исто така важна. „Нашата анализа сугерира дека измереното и одржливо темпо на приспособување ќе ги ублажи фискалните ризици, истовремено ограничувајќи го негативното влијание врз производството и нееднаквоста на околу 40 проценти помалку од ненадејното затегнување. Дополнително, на некои земји со висок должнички ризик ќе им требаат однапред корекции“, посочуваат оттаму. Прилагодувањата, според нив, треба да бидат придружени со посилно фискално управување, вклучувајќи веродостојни среднорочни рамки, независни фискални тела и добро управување со ризиците. Подобрувањето на проценката на фискалниот ризик, внимателно следење на потенцијалните обврски во државните претпријатија и објавување детална и навремена статистика за долгот може да го намали неидентификуваниот долг, според ММФ. „Високиот јавен долг предизвикува загриженост. Дури и за некои земји каде што нивото на јавниот долг се чини дека може да се управува, Фискалниот монитор тврди дека ризиците се зголемени, а реалните резултати на долгот во наредните години може да бидат полоши од проектираните. Тековните планови за прилагодување не се доволни за стабилизирање или сигурно намалување на долгот. Извештајот, исто така, покажува дека добро дизајнираните фискални прилагодувања можат да помогнат да се намали ризикот од долгот, да се подобрат изгледите за јавниот долг и да се ублажи негативното влијание врз општеството“, велат од ММФ....
Зголемен јавниот долг на еврозоната, Грција е најзадолжена
Економски - пред 10 часа
Најзадолжена земја на Европската унија во наведениот период е Грција, потоа Италија, како и Франција со долг од 112,1 отсто од БДП. На крајот на вториот квартал од 2024 година, јавниот долг на земјите од еврозоната се зголеми од 87,8 отсто во првиот квартал на 88,1 отсто од БДП, објави Евростат. Во Европската унија, јавниот долг на крајот на вториот квартал од 2024 година изнесува 81,5 отсто од БДП, што претставува зголемување од 0,2 процентни поени во однос на претходниот квартал. Најзадолжена земја на Европската унија во наведениот период е Грција со долг од 163,6 отсто од БДП, потоа Италија со долг од 137 отсто од БДП, како и Франција со долг од 112,1 отсто од БДП. За разлика од нив, најмалку задолжена земја во еврозоната е Бугарија со долг од 22,1 отсто од БДП, потоа Естонија со 23,8 отсто од БДП и Луксембург со 25,7 отсто од БДП. Податоците за задолженоста на еврозоната и Европската унија на крајот на третиот квартал од 2024 година ќе бидат објавени на 22 јануари 2025 година, се додава во соопштението....
ЗАДОЛЖЕНОСТ ВО ЕУ: Јавниот долг на земјите од еврозоната од 87,8% во првиот квартал се зголеми на 88,1% од БДП, Грција е најзадолжена
Денешен - пред 10 часа
На крајот на вториот квартал од 2024 година, јавниот долг на земјите од еврозоната се зголеми од 87,8 отсто во првиот квартал на 88,1 отсто од БДП, објави Евростат. Во Европската унија, јавниот долг на крајот на вториот квартал од 2024 година изнесува 81,5 отсто од БДП, што претставува зголемување од 0,2 процентни поени во однос на претходниот квартал. Најзадолжена земја на Европската унија во наведениот период е Грција со долг од 163,6 отсто од БДП, потоа Италија со долг од 137 отсто од БДП, како и Франција со долг од 112,1 отсто од БДП. За разлика од нив, најмалку задолжена земја во еврозоната е Бугарија со долг од 22,1 отсто од БДП, потоа Естонија со 23,8 отсто од БДП и Луксембург со 25,7 отсто од БДП. Податоците за задолженоста на еврозоната и Европската унија на крајот на третиот квартал од 2024 година ќе бидат објавени на 22 јануари 2025 година, се додава во соопштението....
ММФ: Глобалниот јавен долг е како темпирана бомба
Економски - пред 1 ден
Глобалниот јавен долг е многу висок, предупредува ММФ. Се очекува тој да надмине 100 трилиони долари или околу 93 отсто од светскиот бруто домашен производ до крајот на оваа година и да се приближи до 100 отсто од БДП до 2030 година. Тоа е 10 процентни поени од БДП во споредба со 2019 година, односно пред пандемијата објави Меѓународниот монетарен фонд (ММФ). Иако сликата не е хомогена – јавниот долг се очекува да се стабилизира или да се намали во две третини од земјите – Фискалниот монитор од октомври 2024 година покажува дека идните нивоа на долг би можеле да бидат дури и повисоки од прогнозираните, а стабилизацијата бара многу поголеми фискални корекции од моментално предвидените, оценува ММФ во своето официјално соопштение. Извештајот тврди дека земјите сега треба да се справат со должничките ризици со внимателно дизајнирани фискални политики кои го штитат растот и ранливите домаќинства, истовремено искористувајќи ги придобивките од циклусот на олабавување на монетарната политика. Фискалните изгледи за многу земји би можеле да бидат полоши од очекуваните поради три причини: силни притисоци за трошење, неоснован оптимизам во проекциите за долгот и голем неидентификуван долг. Претходните истражувања на ММФ покажаа дека фискалниот дискурс во политичкиот спектар се повеќе се приклонува кон повисоки трошоци. И земјите ќе мора да трошат се повеќе и повеќе за да се справат со стареењето и здравствената заштита; со зелена транзиција и климатска адаптација; и со одбраната и енергетската безбедност, поради растечките геополитички тензии, констатира ММФ. Од друга страна, досегашното искуство сугерира дека проекциите за долгот имаат тенденција да ги потценуваат реалните резултати со значителна маргина. Остварениот сооднос долг/БДП за пет години однапред може да биде за 10 процентни поени од БДП повисок од просечно проектираниот. Фискалниот монитор претставува нова рамка за „ризичен долг“ која ги поврзува тековните макро-финансиски и политички услови со целиот опсег на можни идни исходи на долгот. Овој пристап оди подалеку од типичниот фокус на точката за вреднување на долгот и им помага на креаторите на политиките да ги квантифицираат ризиците за изгледите за долгот и да ги идентификуваат нивните извори, се вели во соопштението. Предупредува дека оваа рамка покажува дека во многу неповолно сценарио, глобалниот јавен долг би можел да достигне 115 отсто од БДП за три години – речиси 20 процентни поени повеќе од моментално прогнозираното. „Ова може да се должи на неколку причини: послаб раст, построги услови за финансирање, фискални отстапувања и поголема економска и политичка несигурност. Важно е да се истакне дека земјите се сè поранливи на глобалните фактори кои влијаат на нивните трошоци за задолжување, вклучително и прелевање од поголема несигурност во политиката во системски важни земји, како што се САД“, се вели во соопштението на ММФ. Големиот неидентификуван долг е уште една причина јавниот долг да заврши значително поголем од проектираниот. Анализата на повеќе од 30 земји покажува дека 40 отсто од неидентификуваниот долг доаѓа од непредвидени обврски и фискални ризици со кои се соочуваат владите, од кои повеќето се однесуваат на загуби во државните претпријатија. Историски гледано, неидентификуваниот долг е голем, во просек од 1 до 1,5 отсто од БДП и нагло расте во периоди на финансиски стрес. Поголема фискална консолидација Доколку јавниот долг е поголем отколку што изгледа, сегашните фискални напори се веројатно помалку од потребните, оценува ММФ. „Фискалното прилагодување игра клучна улога во намалувањето на ризиците од долгот. Со олеснување на инфлацијата и пад на стапките на политиката на централната банка, економиите сега се во подобра позиција да ги апсорбираат економските ефекти од фискалното затегнување. Одложувањето би било скапо и ризично, бидејќи потребната корекција расте како што поминува времето, а искуството покажува дека високиот долг и недостатокот на веродостојни фискални планови може да предизвикаат негативна реакција на пазарот, ограничувајќи го просторот за маневрирање во услови на турбуленции“, се додава. Анализата на ММФ, која ги зема предвид ризиците специфични за земјата за изгледите за долгот, сугерира дека тековните фискални корекции – во просек од 1 процент од БДП во текот на шест години до 2029 година – дури и ако целосно се имплементираат, не се доволни за значително намалување или стабилизирање на долгот со голема веројатност. „Кумулативно заострување од околу 3,8 отсто од БДП во истиот период би било неопходно за просечната економија да обезбеди голема веројатност за стабилизација на долгот. Во земјите каде што не е предвидена стабилизација на долгот, како што се Кина и САД, потребните напори се значително поголеми. Но, овие две најголеми економии имаат многу побогат сет на политички избори од другите земји“, оценува ММФ. „Фокус на луѓето“ Ваквите големи фискални приспособувања, доколку не се добро калибрирани, ќе доведат до големи загуби на производството, бидејќи агрегатната побарувачка паѓа и може да им наштети на ранливите групи и да доведе до поголема нееднаквост, предупреди ММФ. Затоа, додаваат тие, потребен е внимателен дизајн за да се ублажат трошоците за прилагодување и да се добие јавна поддршка за неопходното фискално прилагодување. „Изборот на фискални мерки е важен бидејќи влијанијата не се исти и вклучуваат компромиси. На пример, намалувањето на јавните инвестиции има најголеми загуби во производството и штети на долгорочните изгледи за раст, додека намалувањето на социјалните трансфери им штети на ранливите домаќинства и ја зголемува нееднаквоста“, се наведува во соопштението. „Потребна е разумна мешавина на фискални мерки фокусирани на луѓето и растот и таа ќе се разликува од земја до земја. Напредните економии треба да ги унапредат законските реформи, да ги прегледаат приоритетите за трошење и да ги зголемат приходите каде оданочувањето е ниско. „Пазарите во развој и економиите во развој имаат поголем потенцијал за мобилизација на даночните приходи – преку проширување на даночната основа и зајакнување на капацитетот за администрирање на приходите – истовремено зајакнување на мрежите за социјална заштита и зачувување на јавните инвестиции за поддршка на долгорочниот раст“, се вели во упатствата на ММФ. Брзината, како што велат, е исто така важна. „Нашата анализа сугерира дека измереното и одржливо темпо на приспособување ќе ги ублажи фискалните ризици, истовремено ограничувајќи го негативното влијание врз производството и нееднаквоста на околу 40 проценти помалку од ненадејното затегнување. Дополнително, на некои земји со висок должнички ризик ќе им требаат однапред корекции“, посочуваат оттаму. Прилагодувањата, според нив, треба да бидат придружени со посилно фискално управување, вклучувајќи веродостојни среднорочни рамки, независни фискални тела и добро управување со ризиците. Подобрувањето на проценката на фискалниот ризик, внимателно следење на потенцијалните обврски во државните претпријатија и објавување детална и навремена статистика за долгот може да го намали неидентификуваниот долг, според ММФ. „Високиот јавен долг предизвикува загриженост. Дури и за некои земји каде што нивото на јавниот долг се чини дека може да се управува, Фискалниот монитор тврди дека ризиците се зголемени, а реалните резултати на долгот во наредните години може да бидат полоши од проектираните. Тековните планови за прилагодување не се доволни за стабилизирање или сигурно намалување на долгот. Извештајот, исто така, покажува дека добро дизајнираните фискални прилагодувања можат да помогнат да се намали ризикот од долгот, да се подобрат изгледите за јавниот долг и да се ублажи негативното влијание врз општеството“, велат од ММФ....